dimecres, de novembre 15, 2006

Observant els estels

L'atre dia passejant per Shibuya, molt a prop d'on treballo vaig trobar aquesta casa, sembla que l'amo és molt aficionat a l'astronomia. Crec, però, que poca cosa deu veure envoltat com està d'edificis molt més alts i una pol·lució constant, per no parlar de que la humitat de Tòquio és molt elevada i fa que el cel sempre estigui força "entrenyinat".

Aquesta és una tònica freqüent al Japó, suposo de degut a la feina sovint estressant, els japonesos es refugien, potser massa fanàticament, en els seus hobbies.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Anant cap al camp dels pares de la meva companya, es passa pel costat de una urbanització on un empresari es va fer construir una casa... que era rèplica de les Portes de Serrano de València !!

Hi ha gent que s'vorreix massa !

Anònim ha dit...

Hola,

Això m'ha fet recordar el meu viatge a Japó, estavem a Kyoto amb uns companys japonesos, era de nit i vaig mirar al cel, i li vaig dir a una japonesa: "al Japó no hi ha estrelles" (en el meu japonès de novell 100%), ella em va mirar com estranyada i em va dir que el meu comentari podria ofendre alguns japonesos (vaja, coneixent els japonesos, que ella també es va ofendre u_u), ja que es veu que els japonesos donen una gran importància a les estrelles.

La meva pregunta que em va venir en aquell moment però que no la vaig espressar (ja l'havia ofès, no volia dur les coses més enllà), va ser: per què no fan res per evitar la gran pol·lució? tenint els recursos econòmics que té Japó, no els costaria res reduir la gran pol·lució que creen i podrien apreciar tantes estrelles com volguessin. En fi, com he llegit en mil llocs: "són estranys aquests japonesos..."

No cal dir que segueixo el teu blog amb molt d'interès (enveja com una casa de pagès).

tobuushi ha dit...

Benvolgut Marc,
Gràcies pels teus comentaris.
Si a Kyoto no veies les estrelles, imagina't a Tòquio. No sé si vas llegir el meu post sobre una excursió al Mont Fuji: http://tobuushi.blogspot.com/2006/09/cap-al-fuji-amb-dos-collons.html
Hi ha molts japonesos que hi pugen només per poder veure els estels.
Pel que fa a les actuacions per eliminar la pol·lució, te'n diré unes quantes.
Per exemple a la ciutat de Tòquio no es pot circular amb vehicles Diesel, a part d'alguns camions, els taxis van amb gas, com abans a Barcelona.
Empreses com Toyota han apostat pels cotxes Híbrids.
I a les ciutats molta gent va en bicicleta i hi ha menys motos petites que a Barcelona.
Les grans constructores de cases com Daiwa House o Mizawa Home, estan implantant construccions ecològiques i planells solars en els seus models. I el meu arquitecte projecte cases que no necessitin aire condicionat o la mínima calefacció a l'hivern aprofitant les ventilacions naturals.
Les ciutats, normalment, són més fosques de nit que les nostres, vull dir que a part de determinats punts de la ciutat, la majoria de carrers tenen poca il.luminació.
Una altre cosa és que els japonesos no hi veuen gaire bé a les fosques i necessiten més llum que nosaltres, per això les empreses gasten molta il.luminació.
A l'estiu es promou el Coolbiz, que és apujar la temperatura dels aires condicionats  i permetre als executius d'anar en mànigues de camisa i sense corbata.
A l'hivern ve el Warmbiz, promocionant l'us de jerseis de llana o armilles entre els executius.
Per una altra banda es fan grans esforços en matèria de reciclatge, en diuen "mottainai". I la separació de la brossa és obligatòria.
L'aigua de la banyera, degudament filtrada, es recicla per la rentadora, i molt poca gent utilitza rentaplats o assecadora.
A més a més els lavabos d'amunt de la cisterna incorporen una aixeta per rentar-te les mans, aquella aigua es recicla per la cisterna.
Com veus, malgrat el capitalisme brutal imperant al país per fi comencen a adonar-se que si bé són una gran fàbrica, han de tenir cura del medi ambient, qui no ho té tant clar són Corea i la Xina, i val a dir que molta de la contaminació ens arriba d'allí.