dimarts, de gener 05, 2010

Hakone Ekiden

Com cada any, els dies 2 i 3 de gener es celebra la Hakone Ekiden, una cursa d'atletisme d'uns 200km que va des de Tòquio fins a Hakone, als peus del mont Fuji.
Enguany era la 86a. edició d'aquesta tradicional cursa que aplega atletes masculins de 20 universitats de l'àrea metropolitana de Tòquio.
És un esdeveniment esportiu de màxima expectació, i es segueix minut a minut com si for els Tour de France.
És una cursa de 10 relleus, i dos dies, 5 i 5, i cada atleta ha de córrer uns 20km. El temps de la cursa ronda les 11 hores. L'itinerari és la ruta 1, la Tokaido, el camí que antigament anava de Edo a Kyoto. A Hakone hi havia la frontera de l'antic país d'Edo i era molt freqüent enviar comunicacions i posta bàsicament a peu, corrent.
Per primer cop he pogut veure aquesta cursa en directe ja que Hiratsuka entra dins del camí de la Tokaido, i a més a més és on es fa un dels relleus.

Per a mi és molt divertit veure les rivalitats que hi ha entre les universitats, a casa de l'Aya és genial ja que el seu pare i els seus germans, tots han estudiat en universitats diferents.
Així, el meu sogre va estudiar a la Waseda, el meu cunyat a la Chuo, l'Aya a la Teiyo i la germana petita a la Tokai. És divertit sentir com es barallen per defensar la seva universitat tot i que l'Aya reconeix que la seva és la més modesta de les quatre.

Vestit de blau cel el relleu de la Tokai University.

De vermell el relleu de la Teikyo University on va estudiar l'Aya.

L'atleta de la Waseda em va quedar una mica tapat per l'entusiasme de l'espectadora del meu costat.

Aquest és el de la Chuo Daigako, la del meu cunyat.

I una imatge del corredor de la universitat guanyadora d'enguany, la Toyo, de fet quan va passar per Hiratsuka portava més de cinc minuts al següent corredor, i van acabar per d'amunt dels 7, tota una passejada! Sort que no va guanyar Waseda sinó el meu sogre no ens hagués deixat tranquils...