dimarts, de març 09, 2010

Fent fora als brètols

Quan vivia a Catalunya les nits d'estiu eren un infern, no per la calor ni els mosquits, sinó per soroll de les colles de brètols que feien barrila a la plaça sota el meu balcó. Xerrant, rient i anant amunt i avall amb els seus "scoppys".
Al Japó ja fa temps que han trobat la soŀlució per foragitar els "yanki", la versió del "quillo-discotequero" japonès.
Es tracta d'un aparell que emet un so d'ultra freqüència que només por ser escoltat per adolescent o jovent al voltant dels vint anys. Aquest so és tant molest que es fa insoportable. L'aparell es diu Mosquito, i es com si se't fiqués un mosquit a l'orella. Sembla ser que alguns cossos de policia antiavalots també l'utilitzen.
No tinc ni idea quina es la política sobre el control de so al Japó, per sento molt sovint passar aprop de casa motocicletes d'alta cilindrada o cotxes "tunejats" amb tubs d'escapament tan sorollosos que no passarien la ITV.
Sembla ser que la mesura a funcionat i que els barris on s'ha coŀlocat l'aparell ja no rep "visites" de colles "yanki". Conec més d'una plaça catalana on anirien molt be.

2 comentaris:

Carquinyol ha dit...

jo necessitaria un aparell com aquests i un altre per a més grandets, però segur que els cosmopijisprogres que viuen per aquí encara em multarien a mi per vulnerar els drets dels que estan fotent sorolls al carrer (i si vols un dia t'explico el que li van dir a la meva tia en un cas similar...)

Això sí, gràcies als picaments de mans dels neoCamarons els mosquits no em molesten gaire...

maria ha dit...

Molts ho necessitaríem...com s´ho fan per què ho captin només els joves de 20 anys?Quina tecnologia...