divendres, de desembre 03, 2010

Itasha

 Això són Itasha, són cotxes decorats amb vinils de personatges de manga. Formen part de la "cultura Otaku", el Itasha van començar, com moltes coses d'aquest estil "kitsch" a la regió de Kansai ( Osaka ) cap els anys 80.
Itasha etimològicament vol dir "ita" ( dolor, mal ) i "sha" ( vehicle, cotxe ), fa mal de traduir però sembla ser que es refereix al fet que fan mal de veure o vergonya, els japonesos, en gerenral, són una mica vergonyosos i no els agrada cridar l'atenció, tot al contrari que aquests cotxes. També sembla ser que seria un joc de mots amb les paraules "itaria" i "sha", cotxe italià, fent referència als cotxes esportius italians, però a mena de paròdia.





8 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Et confeso que a mi també em faria vergonya anar amb un cotxe així !

jalabop ha dit...

Carm. Veig que ningú no s'escapa de la febre tuning hortera...

N'hi ha alguns que són molt i molt kitsch...igualment han fet una cosa que sembla molt seva: adaptar-ho al seu mercat i costums (aquí copiem tot el que ens vomiten, no pensem gaire, i poca cosa més xD).

De nou felicitats pel blo(g o c) Com prefereixes amb 'g' o 'c' final?

maria ha dit...

Home!Un de petitó,petitó pot ser si que li tindria però tan gran no.Això ja és massa!

tobuushi ha dit...

Carquinyol, pels teus barris triomfaries molt!
Gràcies Jalabop, fa molt, quan començava el blog vaig llegir no sé on que un "blog" no és un "bloc", blog és una paraula anglesa prestada i encara no normalitzada, que defineix un dietari personal on periòdicament es publiquen articlesi opinions personals a la xarxa, crec que bloc ha estat una adaptació una mica improvisada, però tant se val, tanmateix sóc al Japó, i el títol és en japonès.
Maria, em fa gràcia això d'un de petitó, total "cantaria igual" ;) un dia penjaré fotos dels camions anuncis aleshores flipareu en colorins!

Claire ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Claire ha dit...

Són tan horteres que molen i tot!! N'hi ha de molt bons, la veritat, però realment faria vergonya anar amb un cotxe així... o no... ;-)

Oh, fes un post amb els camions anuncis, que són genials! おねがい!
Vaig poder veure'n algun per Tokyo i em van encantar! Així que a més, vaig anar a la recerca d'un que anunciava el programa "Himitsu no Arashi-chan", i va ser genial! Els que anuncien nous singles o àlbums d'algun grup molen també, que no paren de posar la cançoneta tota l'estona!!

tatanu ha dit...

Si he de ser sincer, el de Shakugan no SHANA em mola :P
De fet, tinc un vinil de 50x60 aprox. de la calavera de Tengen Toppa Gurren-Lagann 『天元突破グレンラガン』hi estic pensant si clavar-lo al capó del meu Vectra del 92 xD

tobuushi ha dit...

A mi també em molen! Tatanu si fas això del Vectra ( cotxe que molava un colló ) penja una foto perquè en gaudim tots.