dilluns, d’agost 22, 2011

Destruint el patrimoni arquitectònic

Fa dos anys us vaig parlar de l'ajuntament de Hiratsuka en aquest apunt,  i us en vaig ensenyar fotos d'una passejada que vaig fer. Aleshores us vaig parlar d'aquest edifici l'edifici del Concistori, un dels més interessants de la ciutat. M'agradava especialment la seva arquitectura atrevida en forma de "T" i la façana de relleus que em recordaven Chillida, o algun edifici de Brasília. 
Vaig pensar que una petita restauració no li faria cap mal, ja que, al meu parer, semblava un pèl deixat. Bé, la raó de perquè l'edifici no gaudia del manteniment necessari per a la seva conservació era que l'ajuntament tenia altres plans...

Amb l'excusa de construir un ajuntament nou que tingui capacitat d'acollir serveis d'emergència en cas de tsunami o terratrèmol, el govern de la ciutat a decidit destruir un dels pocs edificis públics amb algun valor estètic.
Els relleus eren obra de l'artista Jo Ono i creats l'any 1964, malgrat la crida popular a salvar l'obra, les queixes han estat desateses pel cost que representava traslladar una estructura de 1.000 tones i 72 metres de llarg.
La veritat no entenc com és que els japonesos admiren tant les ciutats europees i el seu patrimoni arquitectònic i després es dediquen a destruir el que tenen a casa, i el pitjor de tot és que al damunt hi construiran un edifici lleig de ciment sense cap gràcia, ni valor estètic, i val a dir que tampoc funcional, només cal veure la balconada impracticable de l'edifici central.
Realment hauria de crear una etiqueta d'"incultura japonesa"!

Per si algú li interessa aquest és aspecte que tindrà el nou ajuntament.

exteriors

 "lobby" central.

2 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Acabes de destruir un tòpic: la democràcia japonesa és més sòlida que la nostra. Veig que el concepte referèndum també fa aigües, al país nipó...

tobuushi ha dit...

Ui! hauria d'escriure un blog només per desfer tòpics sobre el Japó. ;)