divendres, de juliol 20, 2012

La Llum del Món i la Sal de la Terra...

L'altre dia vaig pujar a Tòquio per feina, mentre buscava l'adreça del client vaig veure passar unes nenes de primària que duien unes randoseru amb un escut que em va resultar familiar, em vaig quedar de pedra, podia ser? Estava somiant o aquestes nenes duien un escut amb les Quatre Barres? No sé que tenia aquell emblema que no me'l vaig poder treure del cap.
Vaig pensar en aturar una nena i demanar-li a quina escola anava, però les hagués espantat, un home estrany, estranger, fent preguntes a nenes d'escola... millor que no, el més segur es que haguessin començat a fer sonar els xiulets i un servidor hagués anat a petar a la Koban ( comissaria ) més propera. ( per cert la foto és només una imatge iŀlustrativa ). Tot el camí de tornada que hi vaig pensar, però no va ser fins que l'endemà amb l'ajuda d'uns amics que viuen a Tòquio que vaig trobar la solució a l'enigma.

Es tractava de l'escola catòlica per a senyoretes, Koen ( 光塩女子 ). Una escola fundada l'any 1928 per la monja Margarida de les Mercedàries de Berriz, Biscaia.  L'escola té per lema : "Vosaltres sou la Llum del món i la Sal de la terra", Mateu 13-14, capítol 5.
Ve-t'ho aquí! L'escut era l'escut de l'Ordre del la Mare de Déu de la Mercè, les monges mercedàries! Segur que el company Carquinyol, erudit de la història de Barcelona, l'hagués reconegut a l'acte. A mi em va costar déu i ajut ( mai més ben dit ).

La gràcia del cas és que, remenant per la Xarxa, he trobat que fins hi tot tenen un versió de Licca-chan, la Barbie japonesa, en la versió germana Margarida i la versió uniforme, ambdues amb l'escut de la Mercè. Els catalans no estem acostumats a veure els nostres signes d'identitat fora de les nostres terres, molts han estat esborrats o suplantants per d'altres, l'església, potser perquè anava pel seu compte, no ha tingut tants problemes, i encara ens pot sorprendre amb coses com aquesta. Ara faltarà saber si la corbata blanca i blava és perque la monja era "perica" (^_^)

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Ostres, tu! Quines coses! I que tinguin versió Licca i tot!

tobuushi ha dit...

Elisabeth.
Mola la Licca, no? Si n'hi hagués una de la Waseda el meu sogre li compraria a la Shikibu (^_^)

Claire ha dit...

Ostres, que curiós!!
Genial que poguessis desxifrar d'on venia l'escut.
M'encanta que tinguin nines i tot! És molt graciós!

tobuushi ha dit...

Claire.
Sabia que hi havia un "misteri" darrere (^_-)