dimecres, de novembre 21, 2012

Ja he votat!

Després de 3 hores de viatge i uns 3.000¥ ( uns 30 € ) empleats en bitllets de tren, torno a casa amb la satisfacció d'haver votat.
Aquesta és la imatge de l'ambaixada espanyola de Tòquio, al barri de Roppongi, al costat de l'ambaixada americana i just davant la sueca. És edifici nou, gairebé estrenat poc abans de la meva arribada al Japó ara fa vuit anys i construït als jardins de l'antiga ambaixada, actualment residència de l'ambaixador.

Voldria agrair tots el comentaris que heu fet al blog a l'entrada anterior. Diuen que el vot es secret però no em fa res dir per qui he votat, ho he fet per ERC.

ERC era el partit que havia votat sempre, fins hi tot vaig militar a les JERC de Badalona abans de poder votar, en èpoques d'Heribert Barrera, Joan Hortalà i Àngel Colom.
Els darrers anys, però ERC va agafar una deriva que s'allunyava molt de la lluita per la Independència, seguint la típica política del "peix al cove" i fent conxorxa amb el PSOE català. Suposo que és per això que el doctor Carretero o Uriel Bertran van deixar el partit.
Enguany, però es presenten amb Oriol Junqueres, qui sens dubte és un patriota que no ens trairà. Em va agradar molt el discurs de presentació de campanya, una lliçó magistral de la nostra història democràtica.
Crec que necessitem un partit independentista fort, perquè CiU mantingui la promesa de tirar endavant el camí de la secessió.
Em sap molt de greu per Solidaritat, però crec que Junqueres té un discurs millor travat i més específic pel que fa al model de país.
Les CUP tenen un projecte polític, social i econòmic, que no lliguem amb la meva manera de pensar, i crec que s'han decidit tard i malament a presentar-se aquestes eleccions.
Tanmateix el que m'hagués agradat és un front comú de tots els partits sobiranistes, que dibuixessin unes eleccions clarament plebiscitaries.
Per últim no puc votar CiU, una coalició que duu com a segon de llista Joana Ortega, o Núria de Gispert entre els primers. Una coalició que ha vetat el batlle Vila d'Abadal, per "vendettes" de Duran i Lleida. I que ha aigualit les aspiracions del poble tantes i tantes vegades.

Pel que fa a l'expeciència a l'Ambaixada del "país veí" ha estat bona, no m'han posat cap trava ans al contrari, fins hi tot m'han fet una foto mentre votava. El secretari consular m'ha dit que malgrat que era el tercer vot del matí, enguany han rebut molts vots per correu, molts més que altres convocatòries, i que es notava que hi havia molt interès per participar.
Sobre el comentari de les dificultats en votar, m'ha dit que el problema és que molta gent fa tard alhora de tramitar les sol·licituds.
Com veieu a la imatge, els sobres són una mica diferents, aquests són sobres dirigits a la Junta Electoral amb tot un seguit de domumentació a part de la papereta, com una copia del passaport, i un full de registre de la CERA, un cop tancats el secretari consular els segella amb un timbre del consolat.

7 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Apa, tu ja has fet la feina. Ara ens toca als demés.

Al sortir que els vas dir als senyors de l'ambaixada ? Apa a reveure, eh? Ens veiem per la UE! xDD

Assumpta ha dit...

Molt bé!!!

Un vot que sumarà i no es perdrà!! Entre tots ho aconseguirem!! :-)))

Anònim ha dit...

jo per si de cas faria nit al costat de la bústia i la seguiria fins a catalunya no fos cas que es perdi xD

Marc ha dit...

El sobre d'abaix de tot es el meu...i no els he dit allò de "abracim, abracim fort que vosté i jo no ens tornarem a veure" que deia en Capri a alguns cuiners perqué encara hem de passar un referendum, i els exiliats ja veurem com ho tenim per votar.

Sergi ha dit...

Finalment! Feina feta, i l'alegria de saber que no ets l'únic, que molta altra gent ha votat allà, com ho deu haver fet a altres punts del món. Aquestes eleccions són importants i es nota.

A banda d'això, dir que estic molt d'acord amb el raonament del teu vot, jo podria subscriure el mateix que has dit, fins i tot del partit que he triat, el mateix que el teu. Amb nous aires i amb cares que generen confiança, espero que ens portin a bon port. Com que desconec el vot de qualsevol altra persona que hagi efectuat el vot per correu o des de l'estranger, ara per ara guanyem per majoria absolutíssima, dos vots per ERC i cap per la resta. Això està fet!

maria ha dit...

Que bé! Me n'alegro molt per tu.Per nosaltres diumenge.Mai havia tingut tantes ganes de votar.

tobuushi ha dit...

Carquinyol.
He pensat el que ha dit en Marc.

Assumpta.
Cada vot compta!

pons007.
M'han dit que hi ha ambaixades que no fan arribar els vots.

Marc.
Boníssim, per cert avui han estat més simpatics que mai.
XeXu.
26N majoria absoluta sobiranista.

maria.
Feia iŀlusió oi?